Om Malmbergs Pianoskola.

Malmbergs Pianoskola startades sent 2005, då med hemundervisning hos några elever i Limhamn. Därefter har skolan utvecklats med elever även i Bjärred, Lomma, Hjärup och Staffanstorp.

Pianoundervisningen går ut på att lära varje elev att spela piano på ett individuellt sätt. Alla utvecklas i olika takt och tycker att olika grejer är roliga. Däremot behöver de flesta eleverna i början gå genom mer eller mindre samma nybörjarmaterial för att erhålla de baskunskaper som krävs för att gå vidare.

Pianoskolan har för närvarande ett 30-tal elever.

Om grundaren.

Jag heter Jan, och jag har spelat piano i cirka 33 år nu. I början spelade jag framför allt klassisk musik, med vissa inslag av jazz och blues. Nu för tiden spelar jag allt möjligt från klassisk musik, till olika former av jazz och blues, till olika former av rock och hårdrock.

Utöver piano har jag spelat fiol i 9 år i både ensembler och symfoniorkestrar, samt elbas (10 år) och elgitarr (4 år).