Vilka är vi?

Vår webbplatsadress är: http://malmbergspianoskola.com . På denna hemsida ligger Malmbergs Pianoskola.

Vilka personuppgifter vi samlar in och varför vi samlar in dem

Kontaktformulär

Om du använder våra kontaktformulär, så innebär det att följande data kommer att skickas till oss: Ditt angivna namn, din angivna e-postadress, ditt meddelande, och ibland även ditt IP-nummer. Om du vill att vi ska radera denna data, vänligen kontakta oss.

Inbäddad innehåll från andra webbplatser

Artiklar på denna webbplats kan innehålla inbäddat innehåll (exempelvis videoklipp, bilder, artiklar o.s.v.). Inbäddat innehåll från andra webbplatser beter sig precis på samma sätt som om besökaren har besökt den andra webbplatsen.

Analys

Vi utför ingen analys på den data vi har fått in om våra besökare, förutom 1) anonymiserad trafikstatistik, 2) samt att svara på inkommande frågor rörande pianolektioner.

Vilka vi delar dina data med

Din data som vi har samlat in delas inte av oss med någon 3:e-part. Notera att videoleverantörer (exempelvis YouTube) som det finns material länkat från på vissa av sidorna, kan samla in data om dig, och hur de använder denna data har vi ingen kontroll över.

Hur länge vi behåller era uppgifter

Om du skriver en kommentar kommer kommentaren och dess metadata att sparas utan tidsgräns. Anledningen till detta är att vi behöver kunna hitta och godkänna uppföljningskommentarer automatiskt och inte lägga dem i kö för granskning.

För användare som registrerar sig på er webbplats (om sådana finns) sparar vi även de personuppgifter de anger i sin användarprofil. Alla användare kan se, redigera eller radera sina personuppgifter när som helst (med undantaget att de inte kan ändra sitt användarnamn). Även webbplatsens administratörer kan se och redigera denna information.

Vilka rättigheter du har över dina data

Om du har ett konto eller har skrivit några kommentarer på denna webbplats kan du begära en exportfil med de personuppgifter vi har om dig, inklusive alla uppgifter du har gett oss. Du kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är lagbundet tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.

Vart vi skickar dina upgifter

Kommentarer från besökare kanske kontrolleras via en automatiserad tjänst för detektering av skräppost.

Din kontaktinformation

Din angivna kontaktinformation (e-postadress, namn, din fysiska adress om du har angivit den) sparas för att vi ska kunna svara på dina frågor.

Ytterligare information

Om du blir en betalande klient hos oss, så behöver vi även kompletterande uppgifter för att kunna fakturera dig för våra tjänster. Dessa uppgifter utgör förutom kontaktinformationen beskriven ovanför, vanligen mer utförliga adressuppgifter.

Hur vi skyddar din information

Din information skyddas genom 1) våra skyddssystem på den här hemsidan, 2) genom omfattande säkerhetslösningar på vår back-end. Dessa lösningar innefattar brandväggar och säkerhetsprogram med anti-virus-funktioner.

Dina uppgifter sparas inte på den här hemsidan, så ett angrepp på denna hemsida medför inte att dina uppgifter går att få tag på.

Vilka procedurer vi har för dataläckor

Våra procedurer för dataläckor är att förhindra att de uppstår till att börja med. Skulle en dataläcka uppstå kommer vi att kontakta dig avseende den information som misstänks ha spridits.

Från vilka utomstående parter vi tar emot data

Vi tar ej emot data från någon utomstående part just nu.

Vilket automatiserat beslutsfattande och/eller profilskapande vi gör med våra användaruppgifter

Vi gör inget så kallat ”automatiserat beslutsfattande” eller skapar några profiler med dina uppgifter som utgångspunkt.

Branschkrav om delgivning av information

Informationen som samlas in på den här hemsidan samlas in på frivillig basis. Du kan närsomhelst kontakta oss för att få veta vilken information vi eventuellt har samlat in om dig, samt begära utdrag på den och få informationen raderad.